weer een week thuis (natasja)

17 juni 2010 - Gouda, Nederland

het is heerlijk thuiskomen, de zon schijnt in nederland net zo hard als in nepal, china, rusland, bellarus en polen. het is net of we de zon achterna zijn gereisd. wat een reis.

als mensen aan mij vragen; hoe was het? heb ik een woordenrijtje klaar staan;

mooi

bijzonder

interresant

contrastrijk

cool

en het belangrijkst van alles; heeeeel gezellig!

pim en bas, ik wil jullie bedanken omdat jullie een onwijs leuk reisgezeldschap zijn, grappig, stinkend, uitdagend, actief, en soms (vaak :)) lekker lui! heerlijk... lekker niets doen in een ander land, alsof je thuis aan het chillen bent... maar dan op de mooiste plekken op aarde :D

mooie plekken die mij altijd bij zullen blijven;

chitwan (nepal), de jungle waar de bosbrand op onze achtergrond aan het sputteren en kraken was, met heushoorns, herten, aapjes, en een beer als uitzicht.

tibet (tibet/china...) waar we door onderdrukking van de chinesen niet ons hotel uit konden, maar waar we met de groep geregeld hebben dat we naar een prachtig meer konden gaan, lake from the top of the world!!

dali (dali hump, china) de plek waar we 2 weken zijn blijven steken omdat het leven daar voor ons heel makkelijk werd gemaakt, niets hoefde, alles mocht, lekker doen wat je zelf wilt, lekker schilderen, lekker gezellig met mensen kletsen, mooie luchtpartijen (die draaikolkwolk!), mooie schilderingen, mooie.... tijd.

hongkong (hong kong :)) de mooie nachtwandeling op lama eiland. prachtige maan, heerlijk oceaan-eten (seafood ;))

treinreizen (overal in de 36.000 km die afgelegd zijn) lekker niets doen, chillen, verhalen vertellen, naar het gepingel van bas luisten, onzin uitkramen, gekke dingen verzinnen (mooie pick-up-lines bijvoorbeeld ;))

irkutsk (rusland) waar onze vrienden anton en tata ons een hele leuke tijd hebben gegeven in hun huis, hun stad, hun feestjes, concerten :)

baikal (naast irkutsk dat ene grootste (qua inhoud) meer van de wereld) dat was gewoon fucking mooi!! echt... dat je even je ogen dicht doet als je op een rots zit, je ogen weer open doet en denkt; 'ja, hier zit ik toch maar wel mooi...' mooi...

krakau (polen) het megamooie calcium afgraving-ding, waar het water strak blauw was, het weer lekker, lukasz zoals gewoonlijk heel charismatisch, het water net iets te koud, de rotsen net iets te hoog, maar wel zwemmen en springen :)

het is fijn om thuis te zijn, alles leeft nog, de vissen spartelen vrolijk rond, hebben zelfs baby's, de poezels zijn ook gezond, de planten hebben het overleefd, en de pakketten uit china komen langzamerhand binnen...

en langzamerhand doe ik weer gewone, normale dingen, boodschappen, afwassen, dingen regelen, en straks weer aan het werk... en studeren, ik heb er zin in! (wetend dat ik vaak dagdromend in de klas ga zitten, denkend aan deze mooie plekken hierboven :D)

ook zet ik nog wat foto's op het blog van de laatste paar weken... bedankt voor het lezen van onze blog's, zo te horen zijn de verhalen bevallen (dankzij bas zn schrijf-kunsten:)) xxx

1. annedop:
    17 juni 2010
    leuke luidjes, welkom thuis alledrie.
    Erg leuk Natashja dat je een evaluatie hebt geschreven met je herinneringen en gevoelens. Ik heb met nieuwsgierigheid altijd naar jullie blogs uitgekeken. Ze -allemaal - met veel genoegen gelzen ( want in ieder verhaal herken je de persooN)
    Ben erg benieuwd wat jullie volgende stappen zullen zijn. Er zit in ieder geval nog inderdaad een heerlijke zomer tussen.
    Dank voor jullie tijd om de blogs te schrijven, want dat kost veel tijd!!