het sneeuwt in moskou (natasja)

28 mei 2010 - Warsaw, Polen

het sneeuwt in moskou, de robunia bomen hier in moskou laten hun pluisjes vallen, het heeft hier geregend dus de plassen houden de pluisjes vast, het lijken net plakaten met sneeuw op de grond.

moskou is een pracht van een stad alleen een beetje saai. ook omdat het weer niet meezit. de metrostations zijn hier geweldig, bombastisch en echt onwijs de moeite waard. voor 26 roebel (ongeveer 80 cent) heb je een enkeltje te pakken en kun je voor zolang als je wilt in de metro's blijven zitten. het is een gigantisch stelsel. we zijn er dan ook 1 hele dag mee bezig geweest. ook is het leuk om in de metro's naar de mensen te kijken, een enkele keer zit er een persoon tussen die een glimlach tevoorschijn tovert als je naar diegene lacht, maar 99% kijkt chagerijnig, of een soort levensmoe. (lees pim zn fantastische stukje)

het geld in rusland slaat helemaal nergens op; je hebt briefjes van 10, dit is 25 cent! ook zijn er munten, maar die zijn helemaaaaal niets waard, liggen ook overal over de straat verspreid, waar de russische dakloze weer dankbaar gebruik van maakt.

we hebben ons super goed vermaakt in moskou... met een rondrit in een boot, een 3D film, een feestje, een dagje kokkerellen, lekker rondlopen en mooie kerken bekijken, films kijken, metro bezoeken... foto's komen nog, want in het appartement van max (onze couchsurfvriend) is geen internet en we zitten nu in een internet cafe.

ik zeg, moskou bedankt, je was mooi, maar een beetje saai... op naar warsaw, en dan krakau, en met het vliegtuig naar huis... waar ik naar uitkijk.

we moeten gaan, onze trein verlaat het station over een paar uur.

1. annedop:
    29 mei 2010
    hey natash, leuk bericht,weer van een andere kant bekeken. Blijf maar lachen naar die russen, worden ze minder levensmoe van. fijn dat jullie het qua slaapadres zo treffen. doegh
  2. Silvia:
    2 juni 2010
    Hee stelletje dwazen! Hier Silvia (die samen met haar broer dezelfde periode op Olkhon Island zat als jullie). Tijdens ons verblijf daar ving ik iets op dat jullie een reisblog hadden. Alleen dus vergeten te vragen naar het webadres. Nou ik heb even op jullie namen gegoogeld en dan komt jullie reisblog bovenaan te staan. Zo te zien hebben jullie Rusland overleefd. Wij zijn 2 dagen geleden terug gekomen vanuit Beijing. Wat een mega stad was dat zeg. Ok veel plezier in de laatste fase van jullie reis.
    groetjes Silvia